صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تصمیم مسئولان بر برگزاری ادامه ی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: با هیچ تیمی زاویه ای ندارم و نگاهم نسبت به این موضوع اصلا رنگی نیست. همه ی تیم ها برای من قابل احترامند. واقعیت این است که در روزهای اخیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا بیشتر شده و به نظر می رسد که دوباره به نقطه ای خواهیم رسید که درگیری بیشتری باید انتظار داشته باشیم. در این شرایط باید خیلی از ورزشکاران خود محافظت کنیم.
 
وی افزود: مگر فوتبالیست ها نخبه های این رشته نیستند؟ چند وقت دیگر بازی های ملی و باشگاه های آسیا در پیش داریم و همین بازیکنان باید برای موفقیت ایران و تیمشان تلاش کنند و عرق بریزند. مگر تک تک این بازیکنان ستاره های ما نیستند؟ مسئولان بهداشتی و کسانی که برای تعطیلی فوتبال تصمیم گرفتند، با کمتر از آمارهای این روزهای مبتلایان به کرونا فوتبال را تعطیل کردند؛ چطور می خواهند با آمار به مراتب بالاتر مبتلایان لیگ را ادامه دهند؟
 
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: پروتکل هایی که برای برگزاری و ادامه ی لیگ گفته اند، باید قابل اجرا باشد. در کشور ما و تیم های لیگ به هیچ صورت نمی توانند پروتکل ها را رعایت و اجرا کنند. آلمانی ها که لیگ خود را از سر گرفته اند، در تمرینات رعایت می کنند. پروازهای چارتر دارند. هتل های آنها قرنطینه است. به نظرم با این فضایی که در کشورما وجود دارد، رعایت پروتکل ها امکان پذیر نیست.
 
صادق ورمزیار گفت: تست های کرونا برای تیم های لیگی ما خیلی هزینه بردار است. با وضعیت اقتصادی که باشگاه های ما دارند و اکثر آنها بدهکار هستند، تست گرفتن از همه عوامل، هر 5 روز یک بار مشکل است. تیم هایی که باید در جام باشگاه های آسیا شرکت کنند، قطعا باید تحت نظر و قرنطینه باشند. بازیکنان ملی پوش ما باید در محافظت کامل باشند. تیم های دیگر که در باشگاه های آسیا نیستند و بازیکن ملی پوش ندارند، زیاد لازم نیست حرفه ای قرنطینه شوند.
 
وی افزود: معتقدم باید لیگ در همین جا لغو شود. جان تک تک بازیکنان برای ما عزیز است و مهم. ورزشکاران هم مثل بقیه هستند. نباید اصرار به برگزاری لیگ کنند. یک دوره ای خیلی آمار بیماری کم شد و می توانستیم با یکسری رعایت نکات بهداشتی، لیگ را برگزار کنیم. اما این روزها واقعا آمار نگران کننده است. بازیکنان ما باید خیلی رعایت کنند. همه فکر می کردند و می کردیم که با گرم شدن هوا کرونا ضعیف و نابود می شود اما متاسفانه بیشتر شده است. ما با کمتر از این تعداد مبتلایان، لیگ را تعطیل کردیم. باید مواظب بازیکنان و نخبه های ورزشی خودمان باشیم.
 
پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا معتقدید لیگ باید بدون تعیین قهرمان و سقوط کننده ها لغو شود یا نه؟ تصریح کرد: هنوز 9 بازی باقی مانده است. تیم صدر جدول 10 امتیاز اختلاف دارد و 27 امتیاز در پیش است. تقریبا دو سوم امتیازاتی که تیم صدرنشین گرفته، امتیاز مانده است. چطور می شود در این شرایط قهرمان را اعلام کرد؟ 4 تیم سهمیه را می توانند به "ای اف سی" اعلام کنند بدون تعیین قهرمان. یا اینکه کلا لیگ ها با این شرایط لغو شود و با همین تیم ها مجدد برگزار کنند.
 
صادق ورمزیار گفت: کل لیگ ها را باید لغو کنند. درست است که تیم ها هزینه کرده اند اما همه دست به دست هم دهند و به خاطر جان فوتبالیست ها امسال را نادیده بگیرند. برگزار نشدن لیگ به تیم ها آسیب نمی زند و بیشترین سود را از برگزار کردن بازی ها سازمان لیگ می گیرد. تیم ها هرچقدر بازی می کنند، به سازمان لیگ بدهکارند. جان انسان خیلی مهم است و باید برای برگزاری لیگ پروتکل ها سفت و سخت انجام شود. انجام این موارد برای تیم های ما سخت و در مواردی نشدنی است. آلمان با آن شرایط حرفه ای وقتی لیگ را شروع کرد، چندین بازیکن مصدوم شدند. بازیکنان ما هم چندین ماه تمرین نکرده اند و احتمال آسیب دیدگی بالا می رود. فوتبال جوانمردانه است اما اگر قرار باشد کسی در این بین جانش را از دست بدهد، از جوانمردی دور خواهند بود.